Zijn Er Onderdelen Of Fietsen? ?

Heeft u het afgelopen jaar moeite gehad met het vinden van een fiets of onderdelen? Wat is de vertraging en wanneer kunt u meer opties verwachten in uw plaatselijke fietsenwinkel? In deze video praat Neil over dit ongekende tekort aan fietsen, de hausse, en praat hij met verschillende fiets- en onderdelenbedrijven om erachter te komen wanneer alles weer normaal wordt.

Industrie Negen

Burke Saunders

Wat heeft de pandemie met het bedrijfsleven gedaan?

Oh boy, het is een achtbaan geweest van het begin met het produceren van persoonlijke beschermingsmiddelen (persoonlijke beschermingsmiddelen) toen de pandemie voor het eerst begon, tot het zien dalen van bestellingen afgelopen voorjaar, tot een ongekende toename van het ordervolume dat niemand kon voorspellen – wat nog steeds aan de gang is , zoals te zien is in de hele branche. We hadden het geluk om ons hele personeel het afgelopen jaar te behouden en zijn alleen maar aan het team toegevoegd. Ben jij op zoek naar een baan in de fietsenbranche? Stuur ze onze kant op!

Zie je veel nieuwe klanten of herhaal je?

Over de hele linie is een recordgroei te zien. We zien terugkerende en nieuwe klanten. Onze OE- en distro-kanalen zijn grotendeels hetzelfde gebleven en hebben eigenlijk geen nieuwe klanten met een hoog volume kunnen aannemen vanwege de toegenomen vraag die momenteel voor ons ligt. De aftermarket en fietsenwinkels zien veel nieuwe klanten door de groeiende populariteit van fietsen. Dit is een groot goed voor de sport.

Wat zijn de huidige levertijden voor wielstellen en kunt u de vraag bijbenen?

De huidige doorlooptijden per 2 juni 2022 zijn maximaal 22 weken of 5-6 maanden. We zijn snel aan het uitbreiden tot het punt waarop het elke 3-4 weken een nieuwe plek lijkt, waarbij we zeven-cijferige investeringen hebben gedaan in nieuwe machines voor productie, de capaciteit vergroten en meer personeel inhuren om aan de huidige en voorzienbare vraag te voldoen. Het beste is dat onze technici deze verbeteringen konden doorvoeren in plaats van maanden te wachten op zoiets als een geautomatiseerde laseretsmachine. Het is veel sneller en kosteneffectiever om het in-house te laten maken door onze ingenieurs, specifiek voor onze behoeften in de fietsindustrie en onze producten.

Ook al maak je je naven en spaken in eigen huis, heb je ooit problemen gehad met de toeleveringsketen voor grondstoffen?

Met meer dan 50 jaar productie-ervaring hebben onze machinewerkplaatsmanagers uitstekend werk geleverd bij het plannen en binnenhalen van grondstoffen.

Heeft We Are One de vraag kunnen bijhouden?

WR1 was geweldig tijdens dit hele proces! Dustin en zijn team hebben het afgelopen jaar goed ingespeeld op de veranderingen en zijn in staat geweest om velgen van de hoogste kwaliteit in hun branche te produceren. Dit is geen gemakkelijke prestatie.

Verwacht u dat de zaken zullen vertragen, zo ja, wat verwacht u dat de doorlooptijden over een jaar zullen zijn?

Eerlijk gezegd was het niet wat we ervan verwacht hadden. We hebben meer bestellingen dan ooit tevoren, we breiden ook uit en groeien meer dan ooit tevoren, met meer uit de machinewerkplaats dan ooit tevoren, meer dan ooit tevoren, maar de variabelen die daarop zouden kunnen ingaan, zijn te groot om te zijn kunnen vertellen. Herinner je je de wc-papierramp van afgelopen lente nog? Bestellen mensen op basis van schaarste of uit behoefte? Moeilijk te zeggen. Maar hopelijk zullen alle veranderingen en verbeteringen die hier bij i9 worden aangebracht, leiden tot kortere doorlooptijden.

Rogue Panda

Nick Smolinske

Wat zijn de huidige doorlooptijden?

Voor op maat gemaakte frametassen is de levertijd 10 weken. Voor de pandemie hielden we het op 2-4 weken. We deden ons best om de productie te verhogen en de doorlooptijd te verkorten, maar het was tot voor kort moeilijk om iemand aan te nemen.

Veroorzaakt de pandemie humoristische, nuttige of frustrerende veranderingen in het dagelijkse leven van Rogue Panda?

Ongeveer een jaar lang was onze dagelijkse praktijk erg ingewikkeld. Er waren mensen die thuis naaiden en anderen die om de dag in de winkel werkten. Hoewel het frustrerend was dat we maar een paar dagen per week toegang hadden tot de winkel, hebben we doorgezet. Waren erg blij om volledig ingeënt te zijn en weer samen te kunnen werken!

Heeft u supply chain-problemen?

We hebben geluk gehad en we hebben tot nu toe slechts een paar problemen met de toeleveringsketen gehad. We hebben alles kunnen overwinnen.

Wat is het belangrijkste dat je tijdens deze ervaring hebt geleerd?

Ik heb geleerd hoe flexibel mijn team kan zijn (en onze klanten en de Flagstaff-gemeenschap). We hebben allemaal te maken gehad met veel veranderingen, maar we zijn allemaal positief gebleven.

Boze Meerval Fiets

Josh Klauck

Hoe compenseer je een tekort aan onderdelen en fietsen?

We hebben het geluk gehad om genoeg fietsen te krijgen om hetzelfde volume te behouden als de afgelopen jaren, het is echt de vraag en de gemiste kansen die op dit moment pijnlijk zijn. We compenseren niet, maar draaien mee. We hebben meer frames bij de hand dan we ooit in het verleden hebben gehad en proberen mensen te helpen hun droomfietsen op te bouwen met de onderdelen die we hebben opgeslagen. De meeste mensen beginnen de problemen met de toeleveringsketen te begrijpen en zijn bereid voor onbepaalde tijd te wachten voordat ze hun volgende fiets kunnen krijgen.

Wat zijn uw investeringen als resultaat?

We waren gelukkig bezig met het creëren van een uitgebreid ecomm-platform net voordat de pandemie toesloeg en hebben onze aanwezigheid daar benut en uitgebreid. We hebben ook enorm veel geluk gehad dat we een nieuw gebouw hebben kunnen beveiligen dat onze vierkante meters zal verdubbelen, wat ons zal helpen investeren in toekomstige efficiëntie.

Wat was de grootste verrassing uit deze periode?

Het is nog steeds een duizelingwekkende hoeveelheid vraag. Het is voor ons een enorme uitdaging om het onvermogen van leveranciers om effectief te communiceren te begrijpen. Het geduld en de flexibiliteit van onze klanten is een zegen geweest.

Als je in deze tijd één ding anders zou mogen doen, wat zou dat dan zijn?

We hebben ons best gedaan en hadden het geluk dat niemand ziek werd. Ik kan me niet voorstellen dat ik op dit moment iets anders zou doen.

Uw medewerkers hebben het afgelopen jaar keihard gewerkt. Wat kunt u doen om uw personeel teleur te stellen?

We zorgen ervoor dat we niet te veel beloven, zodat niemand krankzinnig overwerkt. Paardrijden, vissen, bier drinken, kreekdobbers en dergelijke helpen allemaal om te ontladen.

Ultradynamisch

Ronnie Romantiek

Hoe is Ultradynamico behandeld door de pandemie?

Nou, ik zou graag denken dat onze banden goed genoeg zijn om op elk moment in de geschiedenis te verkopen – zelfs voordat de fiets was uitgevonden, maar de fietshausse en paniekaankopen van de laatste tijd hebben zeker geholpen. Ons merk is een jong merk dat in alle opzichten is opgegroeid tijdens de pandemie. Het was pas een jaar voordat we bestonden, dus het was nogal een wilde rit.

Heeft u problemen met de toeleveringsketen of vertragingen in nieuwe producten?

Ja en nee. We zijn harder geraakt dan veel grote merken, maar ze zijn er nu. Het duurt ongeveer 3 tot 5 keer langer om nieuwe producten te maken dan om bestaande producten te maken.

Heeft deze hausse prognoses en inkoop moeilijker of gemakkelijker gemaakt?

Dit is een vreemde situatie die slechts een jaar bestond vóór de pandemie en de fietsboom. We hebben geen betrouwbare gegevens over bossen. We zijn in wezen meteorologen van kleine steden. Ons voordeel is dat we geen grote leningen hebben en dat we dol zijn op banden. We zijn dit merk niet begonnen om veel geld te verdienen, maar we hebben het gedaan om de banden te maken waar we van hielden. Dat is wat we zullen blijven doen.

Wat zou je doen als je een ondernemer was en in deze tijd één ding zou kunnen veranderen?

Vorig jaar hadden we meer bestellingen geplaatst. Maar dat is het echt. We hebben goed werk geleverd. Het was leuk en we hebben banden gemaakt waar we trots op zijn. Daarom zijn we hier.

Clubrit

Mike Herlinger, Oprichter En CEO

Wat heeft Club Ride gedaan om de pandemie te bestrijden?

Ons klantenpercentage is met meer dan 50% gestegen ten opzichte van seizoenen geleden. De sport wint aan populariteit en nieuwe wielrenners zijn op zoek naar merken waarmee ze zich kunnen identificeren. Club Ride, een alomvattend merk dat gaat over het sociale aspect van fietsen versus racen, lijkt goed te passen bij zowel bestaande als nieuwe fietsers waarin ze hun rit waarnemen.

Heeft Club Ride hierdoor belangrijke investeringen gedaan?

Ons model is gewijzigd zodat we met 17 partners in het land kunnen werken, in plaats van een groter aantal retailers en een meer direct-to-consumer verkoopmodel. Voorraad lijkt voor velen een probleem, maar het ziet er best goed uit op de website, hoe ben je hiermee omgegaan? Het inventariseren gaat goed. We hebben enkele obstakels overwonnen, maar we zijn nu in staat om aan de voorraadbehoeften te voldoen.

Wat zou u doen als uw bedrijf nog één ding zou kunnen doen tijdens de pandemie?

Koop eerder meer zeem, korte broeken en overhemden. Dit is de categorie die de meeste groei kent. Dit is geweldig omdat we van oudsher een bedrijf voor herentops zijn en door deze nieuwe bekendheid van het merk konden mensen zien hoe geweldig ons programma voor shorts en zeem is. Het is cool om het merk van geruite overhemden voor heren te zijn, maar het is nog cooler om het favoriete merk voor overhemden en korte zeems te zijn voor mannen en vrouwen.

Wat is de grootste afhaalmaaltijd uit deze periode?

Mensen zijn veerkrachtig en geloven in de helende en welzijnskracht van buiten en sporten

Vergelijkbare inhoud