Een gloednieuwe fietservaring met deze high-end straatfiets en het direct-to-consumer proces.

Takeaway: een snelle, leuke carbon racefiets met Di2 digitale schakeling voor een geweldige prijs

  • Soepel Shimano Ultegra Di2 elektronisch schakelen
  • Lichte en snelle rijkwaliteit lijkt levendig op straat
  • Slechts 1 kleur beschikbaar, maar het is de beste kleur!

Gewicht: 76 kg

Als je op zoek bent naar een racefiets die niet intimiderend technisch is, maar je het gevoel geeft een ervaren, zelfverzekerde fietser te zijn, dan is de Canyon Endurace WMN CF SL Disc 8.0 DI2 jouw fiets. Het is mijn fiets, voor de nabije toekomst.

Vijf Dingen Die We Leuk Vinden Aan De Endurace WMN CF SL Disc 8.0 Di2

Lage standover-hoogte

Gemakkelijker om te stoppen en op of af te stappen.

Geïntegreerde kabelgeleiding

Zorgt ervoor dat het schakelen en remmen soepel verloopt

Hydraulische schijfremmen

Betrouwbare remkracht in alle weersomstandigheden

Brede bandenspeling

Wordt geleverd met 28 mm banden, maar heeft ruimte voor 35 mm rubber als u meer tractie wilt

Trillingsdempende zadelpen

Tweedelige carbon zadelpen buigt mee om stoten op te vangen

Ik besloot Canyon te proberen omdat de fietsen er eerlijk gezegd cool uitzien en een paar collega’s hebben ze aanbevolen. Hun direct-to-consumer verdienmodel betekent dat u de fiets online bestelt en dat deze grotendeels afgebouwd naar uw woning wordt verzonden. Als iemand die nieuw is bij het merk, kan het een uitdaging zijn om erachter te komen dat afmetingen een uitdaging zijn, maar de herhalingen zijn er om te helpen en ze hebben een retourdekking van 30 dagen. Verantwoordelijk zijn voor de laatste montage van de fiets in mijn eentje maakte me enigszins nerveus, maar het proces was volledig beginnersvriendelijk. Canyon-fietsen worden geleverd met montage-instructies samen met het gereedschap dat ik nodig had. Ondanks dat ik nog nooit eerder een fiets had gebouwd, was het verbazingwekkend eenvoudig te bereiken. Ik had er in minder dan een uur buiten rond gereden.

Canyon Endurace WMN CF SL Disc 8.0 Di2 Details

Frame Carbon
Aandrijving
Shimano Ultegra Di2
Crank
Shimano Ultegra R8000
Cassette Shimano Ultegra HG800 11-34 11-speed
Remmen
Shimano Ultegra hydraulische schijfremmen
Zadelpen
Canyon S15 VCLS 2.0 CF
Wielen
DT Swiss E 1800
Banden 28mm Continental GP 5000
Zadel
Fizik Tempo Argo R5 (onze geleverd met behulp van een Fizik Luce S-Alloy)
Bar/Stem
Canyon V13

Frame En Geometrie

Een van de geweldige dingen van Canyons-damesmodellen is de selectie van maten. Dit model wordt, net als de andere Canyon damesspecifieke fietsen, aangeboden in de maten 2XS en 3XS. Ik ben ongeveer 1,5 m-4 met een binnenbeenlengte van 76 cm. De maathandleiding op de Canyons-site wees me op de 2XS, wat een perfecte framemaat was.
Trevor Raab Trevor Raab

De Endurace zet de rijder in een minder agressieve rijpositie die gemakkelijker is voor de polsen, nek en lage rug voor fietsers die van plan zijn lange dagen in het zadel door te brengen. Met dit soort lichtgewicht fiets was ik ervan overtuigd dat ik elke hobbel in de weg zou voelen, maar de rit is soepel. Het frame van koolstofvezel zorgt voor een comfortabele rit; de stof nam vuil en kuilen beter op dan een aluminium frame, waardoor de ervaring gladder werd en de vermoeidheid die je anders zou krijgen als je rondkletst.

Hoogtepunten Van Componenten

Toen ik deze fiets koos, wist ik dat ik digitaal wilde schakelen – ik was maanden na de evaluatie verwend met het rijden op een Liv Avail met eTap. Aftermarket-upgradekits voor SRAM Etap kunnen Rs kosten, terwijl Shimano Di2 meestal meer is dan dat. Deze fiets is een grote waarde op basis van dat onafhankelijk. Nadat ik mijn verstand en vingers heb ontvangen om correct rond de schakelopties te werken, reageert deze fiets heel snel. Het is instinctief, maar de Di2 is aanpasbaar als je wilt veranderen wat elke knop doet (hoewel je een pc nodig hebt om de aanpassingen te maken, tenzij je de draadloze eenheid koopt).

Ik dacht dat ik het zadel en het stuurlint misschien moest personaliseren om comfortabel te zijn, maar tot nu toe heb ik dat niet hoeven doen. Ik kon comfortabel rechtop op het zadel zitten, staan of naar voren leunen voor een meer aerodynamische vorm zonder weg te glijden of opnieuw af te stellen. Ik heb ook genoten van het gevoel van deze gripvolle, squishy Canyon Ergospeed gel pub-tape die om het Canyons-stuur is gewikkeld. Als ik nog moet leren om het stuur niet zo strak vast te houden, is het extra kussen een grote hulp.

De fiets is bijna net zo comfortabel als mijn hond rust. Amy Wolff

Klanten zullen ineenkrimpen als ze horen dat mijn eerste twee of drie testritten begonnen met platte pedalen (onze fietsmonteur had er plezier in om het aan te passen aan alle hippe paarse). Het was een directe comfortabele rit, waarbij je door de buurt moest wennen aan het veranderen en remmen. Ik leer vandaag hoe ik met clip-in pedalen moet rijden, en de zeer lage standover-hoogte maakt het echt beheersbaar voor al het stoppen en starten. Ik kan me niet voorstellen dat ik een gemakkelijkere fiets zou leren.

Als iemand die nieuw is op het gebied van klikpedalen, heb ik deze fiets echt op de proef gesteld. Mijn reis begon op de parkeerplaats van een plaatselijke universiteit, ik knipte 100 keer in en uit, stopte elk blok of zo en zette precies dezelfde voet neer om het spiergeheugen te bevorderen. leren om niet te snel of te vaak te schakelen (beperkte schroefveranderingen voorkomen dat de snaar tussen de ring en het frame valt). Ik doe een week ritten van 20 mijl met hellingen en zelfs in het verkeer. Door een aantal keren veilig te vallen, kon ik mezelf corrigeren als ik het gevoel had dat ik nu zou vallen. En de fiets heeft zichzelf bewezen als een eenvoudige, gemakkelijk schoon te maken, trouwe metgezel.
Verwant verhaal