Getest. Kinetic Smart Road Machine En Kinetic Combinatieprogramma

Dit is slechts een van de meest goedkope en gebruiksvriendelijke trainers die elektriciteit registreert. We hebben onze quads er een paar weken op gebrand om te zien hoe het presteerde.

kinetisch

Ik deel veel meningen die populair zijn onder fietsliefhebbers. Snel verhuizen? Jazeker. kappen? Essentieel. Groeien? Zwaar, maar lonend. Maar meestal verlies ik mensen als ik eenmaal toegeef dat ik niet echt een hekel heb aan indoor-instructie. Vroeger deed ik: als je de fiets naar binnen brengt, dacht ik, verlies je een gevoel van doelgerichtheid. Hoe kunnen die eentonige indoorkilometers, zonder echte omstandigheden, je in staat stellen om te trainen om het buiten aan de gang te krijgen?

Door de Kinetic Road Machine Smart de afgelopen maanden te gebruiken, heb ik mijn motivatie tijdens busritten herontdekt, grotendeels dankzij één essentieel kenmerk: elektriciteit. Veel fietstrainers hebben kracht, en een groot deel van de met kracht uitgeruste cranks en hubs kunnen binnen worden gebruikt, maar in de Road MachineSmart – met zijn Bluetooth Smart-syncing inRide-sensor en Kinetic Fit-app – maakt een van de meest goedkope power- uitgeruste trainer pakketten beschikbaar op de markt die we kennen.

Hoe het werkt

De Kinetic Road Machine Smart is een progressieve vloeistofweerstandscoach: hij genereert weerstand door een mes te laten draaien via een met vloeistof gevulde kamer, gecombineerd met een vliegwiel van 283 kg om een realistisch momentum en acceleratie te produceren.

In plaats van het vermogen rechtstreeks te meten, zoals high-end vermogensmeters doen via elektronische rekstrookjes, schat de Kinetic-trainer het. De trainer heeft een sensor met de naam inRide, die je snelheid 12 keer per draaiend wiel meet en dat cijfer vervolgens gebruikt om een vermogen op te leveren op basis van Kinetics VirtualPower-algoritmische vermogenscurve.

Hoewel directe vermogensmeting veel nauwkeuriger is dan geschatte elektriciteit, met name op de weg, verklaren Kinetic-vertegenwoordigers David Simpson en Jason Overman dat ze de Road Machine Smarts-vermogensafmetingen hebben geanalyseerd met rekstrookjes zoals Quarq-cranks en PowerTap-remmen en ontdekten dat verschillen liggen normaal gesproken in het bereik van 2 tot 3 procent. Mijn trainingsgemiddelden verschilden met 2 watt voor een training van 45 minuten”, zegt Simpson. “Ik heb wat meer variatie gezien tijdens perioden met zeer hoge inspanning; elektriciteitsproductie tijdens deze is veel grilliger en inconsistent. Neemt de acceleratie niet op zoals een Quarq dat doet, dus het vermogen van de Quarq neemt meer toe. Zolang ik consistent ben en de twee eenheden kalibreer, lijken ze me zeer vergelijkbare resultaten te geven.

Als u het soort fietser bent dat onmiddellijke, scherpe veranderingen in elektriciteit met korte tussenpozen wil oppikken, is VirtualPower misschien niet waar genoeg voor u. Voor mijn coachingsdoeleinden – die de mogelijkheid zouden hebben om mijn voortgang in de loop van de tijd te meten om meer pogingen te krijgen en om op kracht gebaseerde trainingen uit te voeren – was ik er zeker van dat de Kinetic Road Machine Smart consistent met zichzelf leek te zijn. mijn waargenomen inspanning, vergeleken met gemeten pieken, leek in de loop van de tijd consistenter te zijn (en dat ik een opwaartse trend in kracht kon zien naarmate ik fitter werd).
De opzet van de trainer is eenvoudig en intuïtief. kinetisch

Eenvoudige set-up
Mijn evaluatiepakket omvatte de volledig geconstrueerde Kinetic Road Machine Smart met inRide-sensor, een vaste stijgring met acht sleuven (detailhandelsopstelling
was instinctief: de grote rubberen instelknoppen maakten het gemakkelijk om mijn fiets aan de coach te bevestigen, en de touringcar heeft een hefboomvergrendelingssysteem waardoor het net zo eenvoudig is om mijn fiets na een rit los te maken. Bonus: zelfs de touringcar van 94 kg heeft een scharnier aan de bovenkant van het A-frame, wat betekent dat hij kan worden neergeklapt voor transport ( het past gemakkelijk in de kofferbak van mijn coupe) of zelfs als je thuis ruimte wilt besparen. Het kost wat spierkracht om in en uit te klappen, maar je krijgt ook wat lijkt op een stevig product.

Synchroniseren met de combinatie-app
Terwijl ik mezelf elke keer dat ik de trainer gebruikte een muziekafspeellijst, tv-programma of podcast met fietsthema instelde, werden media altijd achtergrondgeluiden – ik raakte verdiept in de hoeveelheden. Ik begon mijn evaluatie met het gratis inRide-programma van Kinetics op mijn iPhone 6, maar halverwege mijn evaluatieperiode publiceerde Kinetic op 3 februari een nieuw Fit-programma.

In Fit kon ik mijn display aanpassen om 68 realtime informatievelden te bekijken tijdens het rijden; bekijk mijn levensstatistieken; inspectie gedetailleerde uitsplitsingen van vermogens-, snelheids- en cadansgegevens voor taken die zijn vastgelegd, evenals hartslaggegevens wanneer ik een met Bluetooth Smart uitgeruste HRM koppelde (ik gebruik een Wahoo Fitness TICKRx-torsoband samen met een Mio Global hyperlink-polsband) . Ik had ook de mogelijkheid om mijn gegevens te exporteren naar een groot aantal apps, waaronder Strava; en speel een film af die is opgeslagen op mijn telefoon of iPad in de programma’s. Ik heb ervoor gekozen om Fit op mijn telefoon en Netflix op mijn iPad te gebruiken, maar het is fijn om te weten dat ik de keuze had om eenvoudig over te schakelen van een video samen met het draagbare trackerdisplay door te dubbeltikken op het scherm als ik slechts 1 i- wil gebruiken. Product. Toen ik de filmoptie gebruikte met een Fit-workout,een timerbalk onderaan de video liet me zien hoe lang ik nog had in een bepaald interval.

Het echte voordeel van deze programma’s is hun geïntegreerde trainingsfunctie. De Fit-app heeft maar liefst 107 trainingen die aanwijzingen geven om perioden uit te voeren op basis van zeven intensiteitsgraden (lactaatdrempel, VO2 max, enz.); workouts afgestemd op de favoriete Sufferfest-video’s – en dat is nog maar een begin. Volgens Overman biedt Fit echte trainingsplannen die die trainingen samenvoegen tot iets dat mensen in tien of zes weken wat meer advies kan geven om hun doelen echt te bereiken.

We zien dit als een kans voor ons om elektriciteitstraining voor een groter publiek te krijgen, voegt Simpson toe. Het is een echt goedkope toegangspoort tot een veel meer gestructureerd trainingssysteem. Wanneer we de trainingsprogramma’s met de nieuwe app introduceren, zal dat waarschijnlijk een enorme hulp zijn voor iedereen die echt verdwaald is in deze wildernis van krachttraining.

De bijbehorende app toont waardevolle statistieken en geeft waarschuwingen wanneer een inspanning is voltooid, zodra de rijder afwijkt van een zekere krachtzone, en nog veel meer. kinetisch

Rit-impressies
Nadat mijn fiets stevig in de koets zat, koppelde ik de app aan de inRide-detector door te trappen. Nadat ik een training had geselecteerd en een warming-up van 10 minuten had uitgevoerd, moest ik mijn rit kalibreren naar de huidige status voor nauwkeurigere vermogensschattingen . Match vroeg me om tot boven de 32 km/u te kruipen en dan te stoppen met roeren, zodat de inRide-sensor kon meten hoe lang het duurde om te vertragen van 31 km/u naar 21 km/u, en de aan/uit-knop te vergroten om rekening te houden met eventuele extra weerstand. Dat betekende dat ik me geen zorgen hoefde te maken over het elke keer op dezelfde manier draaien van de afstelknop van de weerstandscomponenten, of bang was dat mijn bandenspanning marginaal zou kunnen verschillen van de norm.

Ik kreeg toen toestemming om met mijn trainingen te beginnen. Kinetic raadt aan om te beginnen met de FTP (Functional Threshold Power) Test-training, die het hoogste wattage schat dat een rijder kan aanhouden gedurende een tijdrit van een uur, om te profiteren van op maat gemaakte elektriciteitstraining. Fit herberekende vermogensdoelen voor elke periode in al zijn trainingen op basis van mijn fitnessniveau nadat ik de test had gedaan. Toen ik een door Kinetic ontwikkelde work-out selecteerde, flitste het programma een bericht aan het begin van elke nieuwe periode. Ik geef ook de voorkeur aan geluidswaarschuwingen, zodat ik niet op mijn telefoon hoef te kijken om er zeker van te zijn dat ik geen melding mis, en Blend stond me toe om audiowaarschuwingen in te stellen voor nieuwe intervallen; duikt in verschillende elektriciteitszones; en andere cruciale trainingsmomenten. Het maakt niet uit dat ik de mogelijkheid had om mijn display zo in te stellen dat het me precies laat zien wat mijn doelvermogen op elk moment moest zijn,als ik een melding heb gemist.

Lawaai van de trainer was nooit de reden dat ik een melding over het hoofd zag. Ik geloofde dat de trainer stil was; Ik kon nog steeds een film horen spelen op mijn iPad in submaximale hoeveelheid bij het trappen met 16 tot 17 mph, met een elektrische ventilator aan. Kinetic beweert dat het gebruik van zijn coachband de trainer nog stiller kan maken. Als u echter met andere mensen samenwoont, kunnen ze uw snelheidsintervallen – alles boven ongeveer 21 mph – enigszins hinderlijk vinden.

Er zijn een paar manieren waarop het Sense-programma kan worden verbeterd. Om te beginnen gaat het exporteren van ritinformatie naar apps zoals Strava niet soepel: mijn ritkilometers en elektriciteit samen met hartslaggrafieken bewegen niet, maar kunnen de analyse van de energiezone en hartslagzone bepalen. Aangezien programmeurs bugs in de eerste Blend-releases verwijderen, zou dit probleem moeten verdwijnen, zegt Kinetic. 1 ding dat Id graag zou zien in een update is de keuze om door te gaan met het loggen van een activiteit na het voltooien van een Fit work-out, voor het geval de rijder nog benzine in de tank heeft; op dit moment wordt het programma automatisch beëindigd en wordt een activiteit geregistreerd aan het einde van elke vooraf ingestelde training.

Afbouwen
De trainer zelf is gemakkelijk en leuk om te gebruiken. Of ik nu zo hard als ik kon toeren had gemaakt of stond om te trappen, de Road Machine Smart was betrouwbaar veilig, zowel met als zonder een mat eronder.

Aan het begin van elke sessie voelde de weerstand enigszins inconsistent, maar nadat de breker was opgewarmd, werd het gevoel op de weg; Ik verloor snelheid terwijl ik op een zuivere manier uitrolde en won gemakkelijk snelheid toen ik harder trapte. Als vloeistofbestendige coach voegt de Road Machine Smart immuniteit toe naarmate de snelheid stijgt, en je verandert de immuniteit door met verschillende toeren te trappen en je eigen versnellingen te schakelen . Ik voelde meteen een verandering van de weerstand toen ik op een andere trapfrequentie trapte in exact dezelfde versnelling. Het kostte veel moeite om vanuit de kleine ring recht in mijn grote ring te springen om snelheidswerk te doen
in het begin, maar de immuniteit nam af nadat ik op mijn gewenste snelheid was. Ik geloofde dat de weerstand effectief was voor mijn eigen trainingen, en ik voelde het branden wanneer het de bedoeling was. Ik heb zelfs mijn klimtraining kunnen volhouden door mijn g te verhogen en mijn cadans te verlagen over meer indoor-intervallen, samen met oefeningen voor het onderlichaam.

Een klacht van sommige mensen die vloeibare trainers hebben, is dat die volt de vloeistof kan oververhitten, waardoor de vloeistofeenheid kan vergroten en stromen; Kinetic houdt hier rekening mee door thermodynamisch inerte vloeibare siliconen te gebruiken, die beter bestand zijn tegen de hitte die wordt gegenereerd tijdens uw brandende trainingen en ook tegen de bitterste koude – zelfs nachten op de kofferbak van uw auto – en ervoor zorgt dat u uw rit niet elk half uur opnieuw hoeft te kalibreren voor veranderingen in de vloeistoftemperatuur.

Het programma is gemakkelijk te gebruiken en nog meer als het programmeursteam een paar kinks uitwerkt: de eenvoudige organisatie van de programmafuncties is geweldig, dus vooruitgang is een kwestie van prestaties, niet van bruikbaarheid.

Als indoortraining voor u nieuw is, hoeft u zich geen zorgen te maken over het zien van een zilverachtig residu op uw band na elk gebruik – het is vrij gewoon. Ik vroeg Simpson en Overman wat dat betekent voor de duur van deze roller. De trainer heeft een onvoorwaardelijke levenslange garantie, maar hoewel dat niet het geval was, zegt Overman dat er geen reden is om je zorgen te maken. We hadden maar één man nodig die contact met ons opneemt om te zeggen dat hij 120.000 mijl op zijn Road Machine heeft. (Opmerking: de eerste Road Machine begon 16 decennia geleden.) Voor een goede bandenhygiëne stelt Simpson echter voor om de band en de roller-interface regelmatig af te vegen met isopropylalcohol en een doek. Ik doe het elke dag, persoonlijk, zegt Simpson. Wanneer het verdwijnt, krijg je een heel mooie plakkerige interface en je zult merken dat je minder spanning nodig hebt om de rol strak in de band te houden zonder te slippen.

De Kinetic Road Machine Smart – een goedkope, echte, gebruiksvriendelijke elektriciteitstrainer – was prettig om mee te werken en een geweldige manier om aan een training te beginnen. Dat Kinetic verwacht het aan te vullen met constructieve trainingsplannen maakt het aantrekkelijker. VirtualPower is beperkt in vergelijking met zijn fractie van een seconde gevoelige spanningsmeter-competitie – u zult geen uitbarstingen van kracht en vertragingen direct in uw vermogenscurves vinden – maar het biedt voldoende begeleiding en reactievermogen voor fietsers die zich meer zorgen maken over het verbeteren van hun algehele rijfitness in de loop van de tijd .

Het Smart and Fit-programma van Road Machine is ook een sterk argument voor indoortraining het hele jaar door. Het is zo waardevol dat ik mijn intervaltrainingen kan verfijnen, dat ik mezelf op de trainer kan zien slaan voor speedwork (of een excuus om schuldvrij naar een film te kijken) lang nadat de sneeuw smelt.

Trainen met elektriciteit maakte de laatste reden om niet vaak binnenshuis te rijden teniet, en samen met de Kinetic Road Machine Smart in de buurt, is het iets waar ik naar uitkijk.