De Focus Cayo 3.0 Disc Splitst Categorieën Op

Geen trottoir? Er is geen probleem met deze bijzonder capabele straatfiets met schijfrem

Concentreren

Het water dat het verzonken pad bedekte, was nog niet helemaal tot aan de schijfrotors. Ik wist niet zeker hoeveel dieper het zou worden, maar ik stond niet te popelen om me om te draaien. En ook de Focus Cayo 3.0 Disc leek me ook niet zo’n probleem.

Gedurende de tijd dat ik de Cayo aan het testen was, werd Colorado’s Front Range zo veel opeenvolgende dagen geregend dat we begonnen te grappen dat we zouden vergeten hoe de zon eruitzag, en toen bijna vergaten dat het een grap was. Nadat de zon op een ochtend eindelijk tevoorschijn kwam, nam ik de Cayo mee naar een kronkelende lus die ik heb gebouwd en die zoveel mogelijk vuil probeert op te nemen in één drift van 90 minuten. Het spontane doorwaden van de vijver was het eerste teken dat dit waarschijnlijk geen normale draai zou zijn.

Maar niet één keer kwam het in me op of de Cayo in staat of zelfs geschikt was voor zijn drassige en kuilenpad, of dat hij overbouwd was voor een van de verharde secties. Deze vragen kwamen ook niet naar voren bij de Cayo tijdens een andere rit – een steile, onverharde klim met natte afvoer, een met grind bezaaide haarspeldafdaling of snelle en vlakke boerderijstraten.

Deze uitstekende evolutie van het langlopende Cayo-frame biedt een effectieve energieoverdracht en een soepele rit die zowel vuile wasborden als verbrijzelde bestrating egaliseert. Als we hier in een hokje zitten, zouden we het een endurance-straatfiets noemen. Maar de Cayo verlegt de beperkende grenzen van dergelijke labels.

Het begint allemaal met de schijfremmen, Shimano’s soepele en krachtige RS685-hydraulica. De rest van de fiets lijkt daaruit te ontspruiten. Vanwege de schijven leent Focus zijn Quick Axle Technology (RAT) steekassysteem van zijn Mares cyclocross-lijn. RAT gebruikt een T-vormige pen in plaats van schroefdraad om de as op zijn plaats te vergrendelen, waarbij de snelle verwijdering van een snelspanner wordt gecombineerd met de veiligheid van een steekas. Het maakt de fiets behoorlijk stijf: bij acceleratie of harde bochten is er geen tinteling van remschijven die remblokken kussen, zoals kan gebeuren met traditionele open uitvaleinden.

Zonder velgremmen is er extra bandenspeling, daarom kan Focus 25 mm Schwalbe Duranos specificeren die meer als 26 mm meten (en u kunt tot 30 mm passen). Omdat bergafwaarts gaan met al dat rubber zo leuk is, ga je ook een behoorlijk stuk klimmen; daarom de 52/36 kettingbladen en 11-28 cassette.

Met volledige Ultegra is de Cayo 3.0 Disc een opmerkelijke waarde bij

Aan de ene kant van dit continuüm van mogelijke antwoorden op de vraag: “Hoeveel fietsen moet ik hebben?” Is n+1, waarbij n het bedrag is dat u al bezit. Aan de andere kant staat de quiver-killer – de enige legendarische fiets die alles kon. De Cayo 3.0 Disc komt vrij dicht bij de mythe.

Alles wat u wilt weten
Supercomfortabele,
superflexibele allroad- machine Gepatenteerde steekassen bevestigen schijfwielen aan het frame en verhogen het uithoudingsvermogen, maar zullen zeker Concentraat
Hydraulische schijfremmen
Uitstekende waarde
Gewicht: 84 kg. (54cm)

Joe Lindsey is een freelance schrijver die al heel lang schrijft over sport en buitenshuis, fitness en gezondheid, en wetenschap en technologie, vooral waar de 3 componenten in dat Venn-diagram elkaar overlappen.