Cannondale SystemSix Hi-Mod Dura-Ace Racefiets Voor Dames Fast Aero Bike

Smash PR’s over wat het bedrijf ’s werelds snelste fiets noemt.

The Takeaway: Een gelikt, sexy aero-beest dat de wereld vertelt dat je niet rondscharrelt, omdat het niet rondscharrelt.

Wie zou dit moeten kopen : Volgas, hard opladende rijders die alle nieuwkomers willen verpletteren. Allemaal rijders die gewoon een hete raket willen die over de stoep schiet.
Dat waar we dol op zijn : het is een kunstwerk dat er snel uitziet als hij stilstaat. Cannondales KNOT64-wielen zijn alleen schijfremmen, waardoor ze extra breedte hebben, zodat kleinere wielen breder kunnen worden geplaatst (een 23 mm meet 26 mm) voor meer comfort en minder rolweerstand. Het verrassend soepele frame zorgt voor een veel comfortabelere rit dan je zou verwachten, gezien hoe stijf het lijkt.
Iets wat we niet doen : Niet de ideale klimmer over steil terrein.

Gewicht
: 77kg. (onderhouden, 51cm)

Het beslissende moment van Cannondale SystemSix was voor mij een loop die ik tientallen of zelfs honderden keren heb uitgevoerd. Ik draaide me om, hoofd werkend aan een paar dringende deadlines, zelfs toen ik de huizen langs de weg en de korenvelden in een ongewoon tempo voorbij zag suizen, ondanks het feit dat ik, terwijl ik vastbesloten fietste, goed in mijn reiszone was.

Een snelle blik op mijn computer bevestigde dat ik met 37 km/u inderdaad harder reed dan normaal. Gemakkelijk 2 tot 5 km/u sneller dan normaal voor dezelfde waargenomen inspanning. Dat is precies wat deze zeer ongebruikelijke Cannondale-fiets van de normaal klassiek ogende fietsenfabrikant is ontworpen om altijd sneller te gaan.

Ik vind het een beetje grappig dat Cannondale zo heeft besloten om
deze aero-fiets niet te noemen. Ik bedoel
kijk ernaar . Zijn taps toelopende, gevormde en gevleugelde vleugel alsof hij was ontworpen om een orkaan doormidden te snijden, en na een maand zijn pub te hebben ondersteund, ben ik er vrij zeker van dat het zou kunnen. Het bedrijf wil het ’s werelds snelste fiets noemen (of meer specifiek, de snelste, meest efficiënte, UCI-legale straatfiets), omdat dat natuurlijk zo is. Maar laten we duidelijk zijn: de fiets is onmiskenbaar aerodynamisch. Cannondale heeft er drie jaar lang over gedaan om het zo te ontwerpen.

5 dingen die we leuk vinden aan de Cannondale SystemSix voor dames

Aero-cockpit

De Vision Metron 4D Flat, UD Carbon pub is gecombineerd met aero spacers voor clipping door wind.

Ingebouwde voeding

Activeer de vooraf geïnstalleerde Power2Max NG Eco uitbreidbare vermogensmeter om uw watt te bekijken.

Airfoil zadelpen

De vleugelvormige zadelpen is ontworpen om minimale weerstand te behouden tijdens het trappen.

Brede Aero-wielen

De KNOT64-velgen zijn iets breder dan typische diepgerande wielen, dus dunne banden zijn breder opgezet.

Sterke remmen

Met Shimano Dura-Ace schijfremmen, met 160/140 mm RT900-rotors, kunt u gemakkelijk wassen.

De SystemSix-titel zelf verwijst naar de zes punten op de fiets waar Cannondale bijzondere aandacht besteedde aan het bedriegen van de wind: het frame, de wielen, de vork, de zadelpen, het stuur en de stuurpen, die het verder indeelde in drie aerodynamische zones die systematisch werden gevormd en ontworpen trek te minimaliseren.

Wat de SystemSix niet is, is dat het een one-trick tijdrijder is, wat zeker de onderliggende veronderstelling is die men zou kunnen maken – en een die Cannondale graag wil vermijden – bij het overwegen van een hard gevormde fiets als deze. Integendeel, de fiets is een knaller op een breed scala aan terreinen, samen met het stevige frame logenstraft een behendig straatfietsgevoel.

Ik ontdekte dat het aangenaam wendbaar was op bochtige straten. Steek gewoon een knie uit en druk op de bar om te leunen, en de SystemSix zwaait gretig door een bocht. Zodra ik op het gas trapte, werd ik begroet met een luxe rit over ruige, verbogen achterstraten van Pennsylvania, als gevolg van het verrassend conforme frame van de fietsen in combinatie met soepele, soepel rollende Vittoria Rubino Pro Speed-banden.

Het damessysteem Zes details

Frameset : SystemSix, Ballistech Hi-MOD Carbon
crankstel : Cannondale HollowGram Si (met power2max NG Eco Power Meter); Vision-ringen, 52/36
Aandrijving : Shimano Dura-Ace Hydro Disc, 11-speed
Stuur: Vision Metron 4D Flat UD carbon
Stuurpen : Vision Trimax OS, 2014 Alloy, 3D gesmeed
Remmen : Shimano Dura-Ace hydro-schijf, 160/140 mm RT900 rotors
Trapas : Cannondale Alloy PressFit30
zadelpen : SystemSix
Wheelset : Cannondale Hollowgram KNT64, carbon
Banden : Vittoria Rubino Pro Speed
Zadel : Fabric Line Shallow Pro 142 mm, carbon balustrades
Gewicht : 77 cm. (51cm)
Beschikbare maten : 47, 51, 54cm

Cannondales HollowGram KNOT64 carbon wielen zijn snel als je ze eenmaal op snelheid hebt gebracht. Dat zou je verwachten van 64 mm diepgerande wielen. Maar ik waardeerde echt dat ze ook breed zijn (32 mm, dankzij het feit dat deze schijfrem gewoon is), wat betekent dat wanneer je dunne bonen van 23 mm op de velgen gooit, je wordt getrakteerd op een succesvolle 26 mm, wat een comfortabele, zelfverzekerde rit.

Het pakt en houdt het tempo opmerkelijk goed. Er is een V-vormig stuk weg op de homestretch van veel van mijn ritten dat een paar blokken afdaalt en dan een paar blokken omhoog schopt tegen een verkeerslicht. Ik ben op dat moment meestal een beetje moe en mijn benen protesteren altijd een beetje, dus ik probeer zoveel mogelijk snelheid te krijgen op het nadeel om de poging tijdens dat laatste stuk naar het licht te minimaliseren. De SystemSix is de eerste fiets waarop ik zo goed als in het licht kon komen zonder een enkele pedaalslag.

Het Modular Aero System (MAS)-stuur is compatibel met een direct-mount clip-on aerobar-systeem voor extra wind-cheating-mogelijkheden.

Trevor Raab

Dat illustreert een belangrijk stadium Cannondales ontwerpingenieur Nathan Barry, een Ph.D. afgestudeerd in toegepaste aerodynamica, vertelde me tijdens een dialoog voorafgaand aan de release van deze SystemSix: Aerodynamica biedt niet alleen snelheidsvoordelen op vlakke wegen. Door de weerstand te verminderen, kunt u ook sneller groeien.

Een fiets die bedoeld is om de weerstand te verminderen, zal sneller groeien dan de gebruikelijke lichtgewicht fiets tot ongeveer 6 procent helling, of een helling van 7 procent voor krachtigere rijders op elite-niveau, zegt Barry. Boven die helling krijg je wat extra gewichtsbesparing.

En ik heb ontdekt dat dat grotendeels correct is. Het is een onstuimige raketrit door rollers en draait met gemak gematigde hellingen op. Waar ik woon en rijd, ben ik echter omringd door heuvels die routinematig tot 7 procent kantelen en keer op keer tot ver in de dubbele cijfers. En als ze dat doen, geloof ik dat de SystemSix meer gewicht heeft dan een lichtere, hoogwaardige straatfiets. Gewoon iets om te overwegen op basis waarvan je vaak traint, rijdt en racet.

Met meerdere houders kunt u twee flessen dragen of aerodynamisch de positionering van één maximaliseren. Trevor Raab

Andere leuke details: de onderbuis biedt twee alternatieven voor kooimontage, een plaatsing aan de bovenkant zodat je nog een fles op de zitbuis kunt plaatsen en een minimale optie, die de aerodynamica optimaliseert als je maar één fles gebruikt. De fiets is ook compatibel met standaard stuurpennen en stangen, dus je kunt naar wens mixen en matchen wanneer de volledig uitlopende aero-cockpit niets voor jou is.

Bovendien komt het rechtstreeks uit de doos met een Power2Max NG Eco opwaardeerbare elektriciteitsmeter op de HollowGram Si-twist. 1 minpuntje daar: het komt vooraf geïnstalleerd, maar niet geactiveerd. Ik was behoorlijk enthousiast over mijn allereerste rit, toen ik het in mijn Wahoo Bolt typte, gewoon om geen vermogensgegevens te vinden. Als ik Cannondale was geweest, zou ik overwegen om een maand gratis activering in te voeren, zodat rijders een voorproefje kunnen krijgen van het kijken naar hun staarten zonder door de hoepels te hoeven springen om het aan de gang te krijgen.

Over het algemeen is de SystemSix een raceklare metgezel voor rijders met een vraag naar snelheid, die ook een fiets willen die ze gewoon graag willen rijden, waar ze ook rijden.

De SystemSix-familie

De Acid Strawberry Womens SystemSix is je enige zus in een gezin met vijf andere zussen.

Er is de Top Notch SystemSix Hi-MOD Dura-Ace Di2 voor; de SystemSix Hi-MOD Red eTap AXS voor; de SystemSix Hi-MOD Ultegra Di2 voor; de SystemSix Carbon Dura-Ace voor; en de SystemSix Carbon Ultegra voor u. U kunt er ook voor kiezen om de SystemSix Hi-MOD Frameset te kopen voor

Rijden Op De SystemSix

Je vliegt op Cannondales SystemSix, maar niet onder de radar. Deze fiets moet een whiplashverzekering hebben voor alle hoofden die hij draait, omdat hij met warpsnelheid voorbij raast. Dat maakt het een superleuke fiets om op te rijden. Weet je wat nog meer leuk was? Afdalend als een meteoriet die recht op de aarde afstormt.

Op veel ritten passeer ik de jongens. Ik rijd alleen de beklimmingen op om ze te zien bombarderen alsof ik aan de andere kant voor anker ga. Hahaha! Niet die tijd, sukkels. Ik heb die kerels afgestoft (nou ja, op één na, die op een even belachelijke fiets rijdt) op de afdalingen. Voor iedereen die racet, is dat een heel groot probleem, want het is lastige AF om een klim te verpletteren om al die tijd te verliezen en dan een paar op de weg naar beneden.

Het ontwerp met alleen schijfremmen opende de deur voor specifieke aerodynamische vormgeving op de achterkant van de kroon. Trevor Raab

Er waren een paar dingen waar ik even aan moest wennen. De cockpit is vergelijkbaar met een miniatuurvliegtuig met een brede, horizontale, uitlopende pub. Ik hou ervan om de toppen vast te houden als ik klim (dat doe je veel waar ik rijd), en niet de mogelijkheid hebben om mijn handen om de shirts te wikkelen, voelde raar dat de eerste paar ritten. Uiteindelijk werd ik echter comfortabel door mijn handpalmen op de toppen te laten rusten en mijn handpalmen vast te pakken.

De fiets is ook niet stil. Je creëert een diep zoemend geluid als je de hamer neerlegt. Mijn rijpartners merkten op dat ik klonk als een tegenligger terwijl ik voorbij reed. Het is geen slechte zaak, maar het is een ding, vooral als je gewend bent aan fietsen die stiller rollen.

Deze inhoud wordt geïmporteerd uit embed-name. Mogelijk hebt u de mogelijkheid om de identieke inhoud in een ander formaat te vinden, of u kunt meer informatie vinden op hun internetsite.

Ik ontdekte wel dat ik mijn routes anders koos toen ik naar de SystemSix ging. Over het algemeen heb ik drie soorten ritten om uit te kiezen: echt mooie, soort heuvelachtige en glooiende landerijen. Deze fiets geniet van glooiende landerijen, waar je hem de hele dag kunt opvoeren om de snelheid te verhogen en aan te houden. Ik merkte dat ik gemakkelijk gemiddeld 17+ mph routes reed die ik normaal gesproken zou rijden met een groter bereik van 25 mph.

De heuvelachtigere ritten waren leuk en soms sneller vanwege hoe onverwacht snel de SystemSix afdaalt. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat de exacte heuvelachtige ritten zo leuk waren. Normaal sloeg ik de routes met talrijke heuvels met steile 10 tot 14 procent en meer dan hellingen over, omdat, hoewel het zeker geen slechte klimmer is, het niet waar de SystemSix uitblinkt.

Als je een rijder bent die door grote open straten rijdt en/of racet en je houdt ervan om WFO te fotograferen, dan is de SystemSix de raketboot waar je naar op zoek was.

SystemSix Hi-MOD Dura-Ace Dames

  • Volledig ontworpen om door de wind te snijden
  • Shimano Dura-Ace schijfremmen