Deze gloednieuwe aerodynamische helm van Giro geeft je de voordelen van een long-tail TT-helm zonder eruit te zien als een alien

Giro

Giros Vanquish-helm zou het nieuwste aero-aanbod van het bedrijf in Californië zijn. Het vult de Air Attack aan in zijn eigen helmopstelling met een lay-out die betere aerodynamica, koelsysteem en pasvorm biedt. Het zal eind herfst 2017 worden verzonden met een vroege release van ongeveer 40 helmen die naar verwachting beschikbaar zullen zijn rond de tijd van de Kona Ironman.

Bij het ontwerpen van de Vanquish had Giro duidelijke doelen: het had een fietshelm nodig die meer koelde dan de bestaande airconditioning, met verbeterde aerodynamica en een betere pasvorm. Het wilde ook dat de helm een MIPS-slipvlak zou bevatten zonder de match te veranderen, en om de Vanquish te positioneren als een alledaagse keuze, niet alleen een product van het evenementtype. Daarom is het bedrijf met een schone lei begonnen.

Hoe krijg je de perfecte pasvorm met een gloednieuwe helm:

Giro volgde een iets ander ontwerpproces dan voorheen. Waar de Air Attack vrij snel werd ontworpen – voornamelijk als reactie op waar Giro de koers van de markt in de gaten hield en de noodzaak om zijn gesponsorde teams samen met aero-producten te leveren – waardeerde de Vanquish een langzamere dracht en is hij technisch gedreven. Giro wilde de cijfers vastleggen waarop het jaagde voordat de definitieve vorm werd overgedragen aan de industriële ontwerpgroep, wat betekende dat het bedrijf het niet eens zag totdat het voor ongeveer 80% klaar was.

Giro

Optica van Zeiss

Zeiss is een wereldleider in optische producten, met name lenzen. Voor de Vanquish ontwikkelde Zeiss een set lenzen die blauwe verlichting filteren om meer diepte en contrast te geven aan het zicht. Levendig genoemd, de bedoeling van de tinten is om vast te houden aan het blauw van het spectrum dat kan helpen het contrast te verbeteren, en het blauw af te werpen dat dat niet doet. Net als de Air Attack zijn lenzen ingebouwd in een schild dat de helm magnetisch vastgrijpt om de aerodynamica te verbeteren. Door de nieuwe langere staart op de protect kan de lucht nog beter buiten de helm stromen.

Giro

Een extra bonus kwam naar voren tijdens het testen: het schild hielp de luchtstroom door de helm te stationeren. Voor die keren dat u misschien geen volledige bescherming nodig heeft, kan het schild uit de weg worden geplaatst door het om te keren en in een andere set ingebouwde magneten te steken. Alleen gewone kleuren dragen? De vorm van de helm past er goed bij, en er zijn zelfs poorten in de voorste ventilatieopeningen om ze te behouden wanneer ze niet in gebruik zijn.

Retentie en gewichtsbesparing

RocLoc MIPS combineert twee technologieën voor comfort en gewichtsbesparing. In plaats van zowel het RocLoc-retentiesysteem als de toegevoegde dikke laag van het MIP-schuifvliegtuig, dat af en toe dragers dwong om een maat groter te nemen, kon Giro beide samenvoegen. U vindt nog steeds uitstekende verstelbaarheid en de veiligheid van MIPS, wat is aangetoond bij laboratoriumtests om de rotatiekrachten op de hersenen bij een ongeval te verminderen, allemaal op een lager profiel, wat ook een paar gram bespaart.
Giro

Ik mocht ongeveer vier uur op de Vanquish rijden. Hoewel het moeilijk is om aerodynamische randen in de echte wereld te kwantificeren zonder testuitrusting, is een detail dat me snel opviel, hoe stil de helm is. Het past net als de meeste andere Giro-aanbiedingen en heeft een indrukwekkende verstelbaarheid voor pasvorm. De riemen zijn vrij plat op het gezicht geplaatst en wiebelen niet in de wind. En de ventilatie was bewonderenswaardig; je kon voelen dat er lucht door de helm ging, zelfs bij lage snelheid, en na op snelheid was het verkoelende effect duidelijk. Bij het dragen van het schild, is er het duidelijke gevoel van lucht die over het gezicht beweegt. Wanneer het op de helm wordt gehouden, blokkeert het schild een beetje van de lucht die door de ventilatieopeningen aan de voorkant kan komen, maar niet genoeg om hinderlijk te zijn.

De Vanquish komt in zes kleuren en boten met één passend oogscherm. Vier lenzen in verschillende kleuren zullen waarschijnlijk beschikbaar zijn voor aftermarket-aankopen. De detailhandelsprijzen zijn ingesteld met aftermarket-lenzen die worden uitgevoerd voor helder of voor kleuren. Gewicht voor een maat medium wordt gehandhaafd op 355 gram (met schild), ongeveer 35 g meer dan de allrounder Giro Synthe-versie. De Vanquish zal waarschijnlijk verkrijgbaar zijn in small, medium en large.