Een Kijkje In De Nieuwe Mach 6 . Van Pivot

Bijgewerkt en geavanceerd, de Mach 6 is ontworpen voor snelheid

Scharnier

Pivot staat bekend om hun zorgvuldige engineering en capabele shreddermachines. Nu, na het upgraden van hun Mach 6 carbon en aluminium framesets, heeft de in Arizona gevestigde fabrikant een nog agressievere (maar zwaartekrachtvriendelijke) fiets gemaakt. Het herontwerp vormt een aanvulling op de industrietrend ten gunste van lagere en langere geometrieën, terwijl het de uitgebreide ervaring van Pivots aantrekt voor technisch en snel afdalen.

Zie een andere levendige Pivot-fiets, de Switchblade, in actie:

De nieuwe Mach 6 verenigt een slappe balhoofdhoek om controle te krijgen met een relatief steile zitbuishoek die je zal helpen je kracht op de pedalen te zetten tijdens beklimmingen. De hoek van de balhoofdbuis daalt tot 65.75 niveaus op de Mach 6, en Pivot rust de fiets uit met 155 mm veerweg. De zithoek van 74 graden geeft de Mach 6 allround mogelijkheden die niet altijd te vinden zijn op langere reisfietsen.

Bij het ontwerpen van de lay-up van uw nieuwe Mach 6, wilde Pivot de lichtst mogelijke frameset maken met behulp van de interne vormprocedure van het merk. De massieve buisdoorsneden, dubbele draagarmen achterdriehoek en koppeling hebben tot doel een lichte, stijve frameset te presenteren die bestand is tegen grote klappen en extreme pogingen. Alle Mach 15 cm-ophangingsscharnieren zijn voorzien van EnduroMax-lagers.

Voor de achtervering combineert Pivot een op lange veerweg afgestemd DW-Link-ontwerp samen met de nieuw ontworpen Fox Factory Kashima Float DPX2, samen met een bijgewerkte oliestroomstructuur die lichter is en een groter afstembereik heeft. Een Fox 36-vork van 160 mm zorgt voor de vering aan de voorkant, en het bevat een EVOL-luchthuls en een atmosfeerveer om het vermogen van kleine stoten te vergroten.

Pivot heeft ook een bijgewerkte versie van het Mach 6 aluminium gepubliceerd, die dezelfde lange en zeer lage geometrie heeft sinds de carbonversie. Pivot maakt gebruik van geavanceerde hydroforming-technologieën om aluminium buizen van verschillende diktes te maken, waardoor ingenieurs het meeste onnodige gewicht kunnen scheren terwijl ze toch een frame bouwen dat hoogfunctionerend en duurzaam is. De ophanging is vergelijkbaar met de koolstof, met een Fox Float DPS met EVOL-luchthuls en een 160 mm Fox 36-vork.

De Mach 6 is zowel 1x als 2x harmonieus, en ook de Mach 6 carbon biedt Di2 digitale integratie en interne kabelgeleiding. Kabels zitten buiten in de aluminium Mach 6.

Zowel aluminium als carbon framesets zijn te vinden in meer dan een dozijn montages voor elke rijstijl en prijsklasse. De kosten voor de carbon variëren van voor een Shimano XT1 constructie tot voor een Di2 constructie. Het aluminium begint daarentegen bij het verkrijgen van een Shimano XT1-constructie.

In verband met de nieuwste Mach 6 heeft Pivot ook zwaartekrachtracer Eddie Masters getekend voor het seizoen. Pro’s racen voor Pivot tijdens de Enduro World Series, Crankworx en UCI downhill-evenementen. Masters werd derde tijdens de Enduro World Series 2017 in Nieuw-Zeeland en hij heeft consistente resultaten behaald bij UCI-downhill- en Crankworx-gelegenheden. Masters rijden op de carbon Mach 6, naast de Phoenix, Pivots carbon downhill-rig.

Blijf op de hoogte van alle laatste informatie door u te abonneren op onze nieuwsbrief.